Pravděpodobně přemýšlíte, zdali k organizaci Vaší svatby pozvat profesionála – svatební koordinátorku/koordinátora – nebo zda všechno zvládnete zajistit a připravit svépomocí.
Podíváme se tedy na to, co všechno může mít koordinátor na starosti i jakou cenu můžete za koordinaci svatby očekávat.
Kdo je svatební koordinátor/ka?
Svatební koordinátor je profesionál, který má na starosti hladký průběh svatby i její přípravy. Dle rozsahu služeb, které si zaplatíte, můžete očekávat pomoc s plánováním harmonogramu, zajištění komunikace s dodavateli, dodržení časového harmonogramu v den svatby a další.
Koordinátor/ka Vám během příprav může pomoci vybrat dodavatele a zajistit s nimi další potřebnou komunikaci (např. kolik porcí jídla a zákusků má být v kolik hodin kde připraveno apod.) Většinou má kontakty na vícero dodavatelů a vybere s vámi dodavatele, které budou přesně odpovídat představám i stylu Vaší svatby.
V den svatby se postará o hladký průběh celého dne – od uvítání hostů po dodržení programu i časového harmonogramu. Svatební koordinátor upozorní hosty na to, kdy a kam se mají přesunout, kdy mají udělat špalír, kdo kde sedí, a později se může chopit i uvedení jednotlivých her, aktivit či překvapení. Zkrátka tu bude pro vás, abyste si svůj den mohli naplno užít a s ničím dalším si nedělat starosti.
Nejčastěji v této roli najdete ženu – koordinátorku.

Kolik stojí koordinace svatby?
Kompletní koordinace svatby, včetně svatebních příprav, vyjde novomanžele průměrně od 15 000 do 60 000 Kč. Nejčastěji se jedná o částku ve výši 10–15 % celkového svatebního rozpočtu. Vždy záleží na rozsahu služeb, velikosti svatby, místě a dalších faktorech.
Ceny služeb svatebních koordinátorů se pohybují v těchto rozmezích:
- Konzultace – 1 500 až 3 000 Kč
- Koordinace svatebního obřadu – 5 000 až 15 000 Kč
- Koordinace svatebního dne – 15 000 Kč a více
- Svatba na klíč – 20 000 Kč a více
Co si pod jednotlivými položkami představit?
Konzultace
Většinou se jedná o 2-3 h dlouhou schůzku, kde s vámi koordinátorka probere vaši představu, pomůže vám sestavit svatební harmonogram a poradí vám s dalšími kroky.
Koordinace svatebního obřadu
Koordinátorka se s vámi sejde na jedné schůzce před svatbou a následně vám bude k dispozici v momentě svatebního obřadu. Zpravidla zajistí vítání hostů, pohlídá nástupy, průběh, koordinaci s matrikou, špalír, zakončení obřadu a na závěr focení.
Koordinace svatebního dne
Jedná se o několik schůzek před svatbou a následnou koordinaci celého svatebního dne, tedy obřadu i následného odjezdu na hostinu a oslavu. Můžete se domluvit i na moderaci celého dne nebo části programu.
Svatba na klíč
Rozsah služeb je na domluvě, ale většinou jde o kompletní zajištění svatby od příprav, jednání s dodavateli až po koordinaci v samotný den.

Svatební koordinátorka – ANO nebo NE?
Rozhodnutí, zda si koordinátorku najmout, závisí zejména na velikosti svatby, vašich finančních možnostech a časovém vytížení (případně ochotě a nadšení se věnovat přípravám a organizaci).
Kdy si najmout svatební koordinátorku?
Přibrat na pomoc svatební koordinátorku se vyplatí v případě, že:
- Máme moc práce a málo času na to, věnovat se přípravám.
- Chcete si ušetřit stres a nervy při shánění a vyjednávání s dodavateli.
- Plánujete velkou svatbu.
- Nevadí vám si připlatit za její služby (koordinátorky navíc často dokáží vyjednat slevy u dodavatelů, takže mohou i nějaké peníze ušetřit).
- Chcete si svatbu naplno užít a o nic se nestarat (a toto dopřát i svým přátelům, kterým byste jinak museli rozdat nějaké organizační úkoly).
Kdy to zvládnete sami?
Organizaci svatby můžete zvládnou sami (za pomoci kamarádů a rodiny) zejména pokud:
- Plánujete menší svatbu.
- Těšíte se, že si sama vyberete a naplánujete každý detail.
- Máte plno nadšených kamarádů, kteří se těší, že Vám s přípravami pomohou.
- Najdete někoho schopného, kdo bude ve svatební den hosty popohánět na správná místa a hlídat časový harmonogram.

Jak správně vybrat svatební koordinátorku?
Aby všechno hladce proběhlo, je důležité si vybrat kvalitní koordinátorku. Při výběru se podívejte nejprve na recenze na internetu. Důležitá je příjemná komunikace i to, jak si hned od začátku sednete. Přeci jen vás provede jedním z vašich nejdůležitějších dní, a proto je důležité, aby to byl někdo, kdo je vám příjemný a na koho se můžete spolehnout. Při výběru vám mohou pomoci následující otázky:
Otázky na koordinátorku:
Správná koordinátorka by vás měla nejprve vyslechnout a následně zhodnotit vaše představy a navrhnout vhodná řešení s ohledem na zadaná kritéria.
Co dělá svatební koordinátorka?
Pokud si necháte koordinovat celou svatbu, svatební koordinátorka by měla:
- Poskytnout asistenci a doporučení při výběru a najímání svatebních dodavatelů (cukrářství, dekorace, květiny, catering, …).
- Respektovat vaše přání a sladit svatbu do Vámi vybraného stylu.
- Komunikovat s vámi po celou dobu příprav.
- A především se ve váš velký den postarat o hladký průběh obřadu i dalšího programu. Hlídat čas i přesuny hostů na správná místa. Svatební koordinátorka je tu od toho, aby vyřešila všechny případné krize, které se během dne mohou objevit.
Další svatební inspirace
- Levná svatba – 21 triků, jak snížit náklady na minimum!
- Co zařídit před svatbou? (Svatební checklist ke stažení)
- Jak si říct o peníze jako svatební dar? 35 vzorových textů
Náplanuj svatbu bez stresu a za polovinu času
Plánování svatby od A do Z

- První svatební balíček svého druhu
- Průvodce + upravovatelné šablony
- Ušetříte si nervy, čas i peníze.
Uložte si článek na později (nikdy nevíte kdy se budou znovu hodit):
